För ca 12 veckor sedan ritade vi upp och beställde boxfronter. Först hade vi tänkt beställa från Myrby, men via kontakter fick vi ett erbjudande på motsvarande fronter till ett mycket bättre pris. Peter hade, på sitt typiska vis, sammanställt ett dokument med alla förutsättningar och krav, samt en måttsatt ritning. När vi beställde var vi tydliga med att vi ville se en ritning innan de tillverkade så vi kunde kontrollera att det stämde.
Efter fyra veckor konstaterade vi att vi inte fått någon ritning att godkänna. Vi tog en kontakt och någon dag senare fick vi en ritning. Det enda som egentligen stämde var att de var två boxfronter och att dörrarna var vänsterhängda. Peter påtalade alla felen och några dagar senare fick vi en uppdaterad ritning, inte riktigt lika många fel, men samtidigt några nya. Så höll det på i nästan 3 veckor, då det tillslut gick upp för leverantören att “…aha, boxfronterna är inte lika, utan de har olika mått”. Vi fick ytterligare en ritning som så när som på några små detaljer var ok. Frågan var nu bara när detta skulle vara klart, eftersom vi fått reda på att leverans skulle ske 6-7 veckor efter vi lagt ordern, och 7 veckor hade redan passerat… “Ja, 6-7 veckor är från att ni betalt faktura 1 och vad jag kan se har ni inte gjort det ännu”. Det stämde förvisso, eftersom vi aldrig fått någon faktura. Ungefär här bestämde vi oss för att avsluta detta “projekt” och åter ta en kontakt med Myrby.
Myrby fick samma underlag och dagen därpå kom en ritning som stämde. Boxfronterna skulle levereras fyra veckor senare. Härom dagen, när Peter skickade en bild på de avlastade pallarna, kändes det så himla härligt.